Главная
страница 1
скачать файл
The Kingdom of Colours

Цели:

Обучающие:

1)отработка лексики по теме “Цвета”;

2) обучение чтению и декламации стихов.

Развивающие:

1)развитие лингвистической догадки;

2) повышение мотивации.

Воспитательная:


  1. Воспитание умения работать в коллективе.

Ход мероприятия

Teacher: Good afternoon, dear friends. I’m glad to see you. You know everything in the world is different. The world around us is different and colorful. And we’ll speak about colours at our lesson. Well, first I would like to recite a poem about colours. It is called “Colours”.

Colours:

Red and yellow, blue and green,

Blue and green, blue and green,

Red and yellow, blue and green,

Black and white and brown.

Orange, purple, pink and grey,

Pink and grey, pink and grey,

Orange, purple, pink and grey,

Black and white and brown.

Итак, вы прослушали стихотворение о цветах, но пока мы не можем его перевести на русский язык, так как еще не знаем, как называются все цвета. Сегодня я пригласила все цвета из королевства, которое называется “Colours”, к нам на урок.

Желтый: Hello, boys and girls! I am Mr. Yellow. I live on Yellow Street. Look, lemon is yellow, melon is yellow-shirt is yellow. Say, who I am? (Children: “Yellow!”)

Зеленый: Hi,everybody! My name is Green. I live in Green Park. Trees in my park are green, grass in my park is also green and even the houses are green. Who am I then?

Синий: Hello! I’m blue. I live near the sea. Sea is blue, sky is blue and my shirt is also blue. Who am I?

Черный: Hi! My name is Mr. Black. I have a black hat and a black umbrella. Who am I?

Белый: Hello, friends. I am Mrs. White. I live in the white house. I like winter because snow is white. Who am I?

Оранжевый: Hello, everybody! I’m so happy to see you! I like oranges and today I’ve brought you some oranges (дает апельсины детям). Oranges are orange. Who am I?

Фиолетовый: Good afternoon. My name is Purple. I like purple clothes. Today I have a purple dress. I also like violets. They are purple.Say, who I am?

Розовый: Hello, I am Pink. Look, I have three pink roses and a pink bag.

Who am I?

Серый: Hi, my name is Grey. I don’t like bright colours.Look, I gave a grey suit.


Коричневый: Hi, I’m Brown. I have brown hair. And I wear brown boots.

Say, who I am?

Teacher: Well, now you know the names of the colours. How many colours are there are in the poem? Count, please. Let’s name them once more and translate them into Russian. (Учащиеся называют цвета и переводят их на русский язык.) Замечательно. А теперь давайте запишем эти цвета в наши словарики, чтобы уже никогда их не забыть. (Дети записывают слова в тетради или тематические словари.) Good, now I’ll give you some more poems about colorrs.Let’s read them and translate.

Blue sea…

Blue sea, green tree.

Brown hand, yellow sand.

Rose red, grey head.

Snow white, black night.

Green is the grass,

White are the clouds

As they slowly pass.

I see green, I see brown.

I stand up and I sit down.

I see red, I see blue,

I see you and you, and you!

This is a big green frog,

This is a big white dog.

This is a big grey rat,

This is a big black cat.

A pencil-box has many pencils:

Red and green and blue.

I’ll draw a picture

And give it to you!

I have many pencils.

Red and green and blue.

I shall draw a picture

And give it to you!

The frog is green,

Green, green, green

And so is the tree,

One, two, three, one, two, three.

Red, red, red the rose,

Blue, blue, blue the dress.

Grey, grey, grey the rat

And so is the cat!

Итак ,мы увидели, что существует много стихотворений о цветах. Я предлагаю устроить соревнование, которое мы назовем “Лучший чтец стихов”.Каждый из вас должен выбрать стихотворение, которое вам понравилась больше всего, и вслух, выразительно прочитать.

А вы знаете, что выбор цветов показывает характер человека? Например, если человек любит красный цвет, это значит, что он общительный и страстный человек.So,red means passionate and sociable. (На доске висят карточки 11 цветов. Учитель вешает табличку со словами passionate and sociable напротив красного цвета.)

Сейчас я вам раздам карточки, в которых будут написаны характеристики 10 цветов. They are purple,pink,brown,white,blue,green,black,orange,yellow,grey. Ваша задача - подумать, к каким цветам могут подходить эти описания.You have five minutes to do this task. Work in pairs, please.

Calm (Purple) Romantic (Pink)

Conservative (Brown) Tidy (White)

Serious, logical (Blue) Calm (Green)

Introvert (Black) Creative, energetic (Orange)



Joyful (Yellow) Passive (grey)

Teacher: Well, today we have learned a lot about colours. And our lesson is over. Good – bye!
скачать файл



Смотрите также:
1 отработка лексики по теме "Цвета"
21.62kb.
Урок по теме «Внутренние воды России» 8 класс Учитель географии Бычкова Нина Владимировна 2013 г
134.59kb.
Психология цвета
218.29kb.
В рамках декады английского языка
32.33kb.
Совместная деятельность взрослого с детьми: к теме: «Государственный флаг России»
46.14kb.
4. Подбрасываются две симметричные монеты. Чему равна вероятность того, что на верхних сторонах обеих монет оказались
34.16kb.
Состав набора: 6 больших кубиков белого, желтого, голубого, черного, красного и зеленого цвета с числами от 1 до 2 больших прямоугольных куба голубого и оранжевого цвета с числами от 1 до 4 1 маленький кубик желтого цвета с числами 1
40.14kb.
Как правило, чистые цвета с одной длиной волны монохроматические цвета встречаются редко и только в лабораторных условиях
88.52kb.
Мастер-класс
58.46kb.
Урок по теме: «Сложение и вычитание натуральных чисел»
27.95kb.
Урок по теме «Элементы комбинаторики и теории вероятностей»
59.53kb.
Моу лицей №7 Разработка открытого интегрированного урока
128.35kb.